One's personality is both a composition and reflection, but if I have to choose one of them, I will choose reflection as the "self" is more important to me than "me". One's composition may change, walking across the cultural landscapes and climbing the social ladder but one's self is tied to one's reflections. The fun part is that reflections are not bound to "Time-Space" barriers ( it is not time-space) and respective mental constructs, which have grown so thick over ages, that they had reduced the image of humans to Sisyphus, rolling different sizes of boulders on hills of different heights.… As the name of this Blog indicates, knols are my perspectives on topics of interests, sweet/bitter experiences or just doodling :)

Saturday, August 6, 2022

میں نے عمران خان کی مخالفت کیوں کی؟



میں اس جنریشن سے تعلق رکھتا ھوں، جو اسلامی انقلابات، کمونیزم، رنگین انقلابات، عربی بہار، اور "ھم 99 فیصد ھیں" جیسے انقلابات کے آتشفشاں اور پھر انکے لاوے کو پتھر بنتے دیکھے ھیں۔ جب آپ کسی عمل سے بار بار گزرتے ھیں، تو اس عمل کے بارے میں، آپ میں ایک چھٹی حس بنتے ھیں، جو بغیر زیادہ سوچے بتاتے ھیں، کہ یہ عمل درست سمت جار رھے ھیں، یا اسکے ساتھ کوئی مسئلہ ھے:

پہلی بار جب میں نے "ریاست مدینہ" کی وعدے وعید سنا، تو مجھے اپنے چھٹی حس کی ضرورت ھی نہیں پڑھی، کیونکہ اس "مدینے فاضلہ" کو بنانے کی سب سے بنیادی ضرورت، یعنی اس کے بنانے والے انسان مجھے کہیں نظر نہیں آرھے تھے۔ حضور (ص) 13 سال اپنے اصحاب کے تربیت کے بعد، اس قابل ھوگئے اس ریاست مدینہ کے داغ بیل ڈال سکیں۔ اس ریاست کے داغ بیل ڈالنے والے لوگوں کے ایسے تربیت ھوئے تھے، کہ اپنے گھروں، اور کاروباروں کو مدینہ میں پناہ لینے والے مہاجرین کے ساتھ برابر تقسیم کئے۔ مجھے تو پی ٹی آئی سے تعلق رکھنے والے لوگوں کو تو چھوڑ، پورے پاکستان میں ایسے لوگ نظر نہیں آرھے تھے۔ ھاں مال غنیمت کے کیلئے لڑنے مرنے والے لوگوں کے بہتات نظر آتے تھے، اور اب بھی نظر آتے ھیں۔ لوگوں کے تربیت کئے بغیر، انکو "ریاست مدینہ" کے پیچھے لگانا، ایسے ھی تھے، کہ آپ لوگوں سے پوچھے کہ آپ کیا بننا چاھتے ھیں، اورجس نے ڈاکٹر بننے کی خواھش کی، انکو میڈیکل اسکول بیجھنے کے بجائے ھسپتال میں بیج کر، ان سے لوگوں کے علاج، اور جس جس نے انجنئیر بننے کی خواھش کی، انہیں انجنئیرینگ اسکول کے بجائے، تعمیرات بنانے کو کہے۔ جسطرح، بغیر تربیت کے "ڈاکٹر" لوگوں کو گھر کے بجائے، قبرستان بھیج سکتے ھیں، اسی طرح، بغیر تربیت کے انقلاب کے دعویدار لوگ ملک کو ترقی کے بجائے، بحرانوں کے دلدل میں پھنسوا دیئے۔

انقلابوں کے آثارے قدیمہ میں، "ریاست مدینہ" کے اضافہ کو بھی دیکھ لیا۔ حضور کے ریاست مدینہ میں لوگوں کے اخلاقی تربیت اتنے بلند ھوگئے تھے، کہ وہ مہاجرین کے ساتھ گھر اور کاروبار تقسیم کئے، اور عمرانی ریاست مدینہ نے دوستوں کے دوستیاں اور دیسیوں کے تھوڑے بہت تہذیب مٹادیے۔

اس چھوٹی سی تمہید کی ضرورت اسلئے پیش آئی، کیونکہ گذشتہ چند دنوں میں، مجھے "عارف نقوی" سے متعلق تین کے قریب، آرٹیکل پڑھنے کا موقع ملا۔ پہلی آرٹیکل میں، پراوین سوامی، عمران خان کے سابقہ بیوی ریحام خان کا حوالہ دیتا ھے۔ عمران خان نے ریحام خان کو بتا دیا تھا کہ عارف نقوی نے اسکے 2013 کے الیکشن کے %66 حصے کو فنڈ کئے تھے٭۔ جیو ٹی وی آرٹیکل میں، عارف نقوی بتا دیتے ھیں کہ، اس نے عمران خان کے 2013 کے الیکشن کمپیئن کیلئے دو میلین، ایک لاکھ، اکیس ھزار پانچھ سو ڈالر پی ٹی آئی کے اکاونٹ میں ٹرانسفر کئے تھے٭٭۔

تیسری اور سب سے اھم آرٹیکل٭٭٭، عارف نقوی کے عالمی فراڈ سے متعلق ھیں۔ جس طرح عمران خان نے "ریاست مدینہ" کا وعدہ کرکے پاکستانی عوام کو چونا لگایا، عارف نقوی نے، "ایمپیکٹ انویسٹمنٹ"، "باضمیر سرمایہ داری نظام" کے دلنشین وعدوں کیساتھ، امریکی حکومت اور بیل گیٹس جیسے سرمایہ کاروں کو 385 میلین ڈالر کا چونا لگا چکے ھیں۔ دنیا کے چوٹی کی امیر لوگوں اور باقی لوگوں کے درمیاں وسائل کے تقسیم کے ناقابل یقین فاصلے سے اٹھنے والے عالمی مسائل کو دیکھ کر، دنیا کے واحد معاشی نظام کو چلانے والوں میں احساس جرم پائے جاتے ھیں۔ عارف نقوی جیسے چالاک لوگ، اس احساس کو کیش کرنے کیلئے، ان سے وعدے کئے تھے، کہ اگر افریقہ اور جنوبی ایشیاء کے ھیلتھ سروسز میں سرمایہ کاری کریں، تو  منافع کمانے کے علاوہ، وہ دنیا کو بہتر بنانے میں مدد بھی کرسکتے ھیں۔ وعدے تو غریبوں کیلئے ھسپتال بنانے کے تھے، لیکن، شاہ خرچیاں ذاتی خوشگذرانیوں اور سیاستدانوں پر ھوئے تھے۔ بطور مثال، ڈیوس میں نواز شریف کے ایک ظہرانے کیلئے، عارف نقوی نے 348،000 ڈالر اڑائے تھے۔


عمران خان اور عارف نقوی جیسے انقلابیوں نے کوئی مثبت تبدیلی تو نہ لاسکے، لیکن عوام میں تبدیلی کے نعرے لگانے والوں کے بارے میں جو تھوڑی بہت نیک خواھشات تھے، وہ بھی مروا ديئے۔




Sunday, December 8, 2019

The East Side Story Versus Broadway Story

Around 9 AM I left the train-7 and walked from 8th Ave to 5th Ave through Broadway. Noticing the crowd of people that hurried to their jobs in the shades of the tall buildings, and particularly by seeing the food delivery guys on the bicycles, the "East Side Story" of Dr. Coppens popped in my mind and I kept thinking all the way about it. The East Side Story goes like this:

Plate tectonics (along with magmatism) has been at work to tear apart the African plate into the Nubian and Somali plates. The speed at which these two plates are diverging is only 6-7 millimeters per year but even at that slow pace, it played its roles in splitting the hominin into the separate species of the humans and chimpanzees (Plate tectonics is not all about splitting things. It also closes and makes things disappear. For instance, it is closing the Persian Gulf and one day there will be no more Persian gulf and the geopolitical maneuvering over its control). 

Back to the story. 

Around ten to five million years ago the rift valley in East Africa created a barrier between the hominin groups. The chimps remained in the south in their natural environment, that was the forest of the south, while the human-ancestors made small groups who faced new challenges as a result of the changes in their ecosystems. The rift valley changed the course of the winds loaded with water-vapors and hence East Africa became drier (also around 7 million years ago, some Tethys sea remnants closed and a result the monsoon weakened and the young Sahara desert appeared. It is noteworthy that some remnants of the Eastern Tethys sea still live, such as the Caspian Sea, Aral, and Black sea.) The plain and dry climate favored an upright posture for long-distance walks, the loss of hair and sweating to cool off the body in the heat. The head mostly kept the hairs to provide shed and protect the skull and openings in the skull such as eyes. Several species of hominin appeared and went extinct. In the process of human evolution, several physical and behavioral traits were favored such as, upright walk, bare-skin, shift from polygamy to monogamy, partnership, and division of labor between the male and female and also the closing gaps between their body sizes (compared to chimps populations, where males are bigger, promiscuous in their relationships and foods are not shared). 

While there are other climate-change stories such as “aquatic hypothesis” and also the results of the soils from the area questions the climate change story (The soil samples in the Tugen Hill region of the rift valley didn’t show a sudden change from forest to savanna during ten to five million years), still, the overall pattern favors a climate change story that caused the evolution of the humans. 

Back to the walk on the Broadway:

Walking on Broadway, I thought about the East Side story of human evolution. Ten to five million years ago, the change in climate favored certain traits. Now we are witnessing accelerated changes in both the climate and our environments. What kind of physical and behavioral traits are favored by the current changes? That was a big question mark in my head while I looked around me to see the patterns:

None of the surrounding people walked in the desert or climbed on the trees. They didn’t face the heat, fear of getting hunted, or likewise wasn’t on their way to collect or hunt for food. The hair on the skull was no more needed as all the fancy head-coverings could work better than hair. Brains took the highest work-load in the current environment and the amount of the energy that was consumed to maintain the hair was unnecessary as it had lost its basic function of providing shade. Balding or white-hair is likely the future of humanity. The coffee was a puzzling issue. I noticed a lot of people holding their coffee cups, a clear sign in shift in the food choices of humans. The humans are no more consuming food for survival but a large portion of food is keep the brain alert or meet its demands for more dopamine or pleasure chemicals. Most of people's ears were hooked to their phones. Supplying the brain with pleasure chemical by listening to music while walking to work were another sign of the primacy of brain in the lives of modern humans. The brain has become the major consumer organ in the body of modern humans. I wondered if combined the rate of accelerated consumption by brain with the outsourcing most of the brain functions such as memory, calculations, and communication to computers, the human brain slowly evolve become mostly a pleasure seeking organ??????  TO ME THIS IS A BIG PUZZLE....... 

The partnership between males and females was also no more needed as I could see both males and females went to work and there were fewer pairs. If it is happening, it is a slow process and maybe in hundreds of generations; the results become more obvious. But the process has begun (it is happening all the time) and at the risk of repeating myself, the male and female partnerships for food production, storage, and distributions are no more needed. The businesses and corporations are doing all those work more efficiently. You need not go hunting for lunch. They deliver it to you. The development process is going to slow down even further. A decade or a decade and a half of the schooling is no more able to meet the needs of the current human societies (Human development became slow so the kids could have time to learn necessary skills from parents or members of the tribes to survive in savanna, desert, villages, and proto-cities. A decade of schooling was needed to acquire skills needed to survive in modern industrial societies.). Soon, lifetime learning will be needed for survival. Even toddlers have been hooked to the screens and their brains demand for the serotonin overload. Most of the body is ignored at the cost of the brain….. 

In the East Side Story, the climate change came to hominin. In the Broadway story, humans are bringing the environmental (also climate change) to themselves. The concrete buildings have replaced forests, grasslands, and deserts. Our work is no more to collect food but to collect money. The division of labor between sexes is politically incorrect (I intentionally used this terminology because I don't expect something like that in the chimps society. Learning about what is politically incorrect or correct is the examples of the behavioral complexity that require education or in other words, slowing down human development. When you read news and you see a report where it mentions that A failed to tell the truth about B, instead of straightly, he lied, is another example of the behavioral complexity -While it is argued that humans have instincts/genes for grammar, we need to learn the complexity of expressions that vary across cultures even in the same society-... I can go on and on but I think those two examples suffice to illustrate the increasingly complex behaviors that human babies need to learn to survive) , digital walls have been erected between human interactions, and the brains are constantly screaming for chemical rewards…. What Broadway humans will look down the road? Perhaps, we let Hollywood do the thinking for us. WHICH IS HAPPENING MOSTLY. AS I MENTIONED EARLIER, PERHAPS OUR BRAINS ARE BECOMING MOSTLY A PLEASURE SEEKING ORGAN BECAUSE OF IMMENSE BOMBDARDMENTS OF PLEASURE CHEMICALS ON DAILY BASIS????

Monday, September 9, 2019

قبیلہ ھای شہری


غالبا بودن در یک گروه اجتماعی ادامه بقاء را بیشتر و خروج از گروہ اجتماعی خطر مرگ یا معدوم شدن را برای جانداران اجتماعی بیشتر می کند۔ برای ھمین شناخت ھای اجتماعی مانند فرهنگ، قومیت، ملیت، آیدال های سیاسی و مذهبی جزوہ عمیق روان انسانی (کہ یک موجود اجتماعی است) شدہ است، و افراد، به عنوان واحدهای یک جامعہ، نقد بر اینها را مانند حملہ بر وجود خود می پندارد۔

در عصر اینترنت، کہ عصر بمباردمان شدن روزانه افراد با اطلاعات و همچنین تبلیغات بازرگانی و سیاسی است، شناخت ھایی سنتی یا در حال فروپاشی هستند و یا هم در حال بازسازی هستند۔ یک بخش بزرگ بازسازی شناخت ھای سنتی شامل بازخوانی واقعہ های تاریخی میشود۔ اینچا باید یاد آور شوم، که تاریخ به معنای نقل واقعات، فقط یک مغالطہ است، حتی اگر این واقعہ امروز صبح اتفاق افتاده باشد، و هزاران افراد شاھد آن باشند، باز هم، ھر شاهد عینی که آن واقعه را بیان کند، بیان آن شخص، روایت شخصی آن فرد، از آن واقعہ است، و برداشت هر فرد از یک واقعہ می تواند مختلف باشد۔ تذکر این مطلب برای مصرف کنندگان اینترنت، یک حرف تکراری است، چرا که هر مصرف کننده، بناء بر تجربہ ھای فردی می داند کہ، برای دانستن نزدیکتر بہ حقیقت، از گزارشهای یک وقوعہ، باید دنبال چندین منابع برود تا بتواند چراھای خود را پاسخ بدھد۔ ‍

:آمدم بر سر مطلب

یک بخش بزرگ افرادی کہ در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، شناخت ھای سنتی خود را در حال از دست دادن هستند۔ از آنجایی که، حس داشتن تعلق بہ یک گروہ اجتماعی، ریشه عمیق در روان انسان دارد، بخشی تلاش می کنند، تا شناخت ھای جدیدی بسازند و یا ھم در تلاش یافتن شناخت جدید هستند، کہ با فرهنگ شهرهای بزرگ همخوانی دارند۔ این تلاش ھا منجر بہ راہ اندازی قبیلہ ھای شہری شدہ است۔ شبکہ ھای اجتماعی، ایجاد و توسعه اینچنین تلاش ها را تسهیل می کنند۔ برای مثال، شناخت با "ما نود و نو درصد هستیم"، "من ھم (هشتگ)"، "پرچم رنگین کمان (دگرباشان)"، "جنبش حقوق حیوانات"، "وگانیسم و زیر بخش ھای آن"، "جنبش ارگانیک"۔۔۔۔۔ و امثال دیگر نمونہ ھایی از اشکال ابتدایی قبیلہ ھای شھری ھستند۔

بناء بر تنوع فرهنگی جامعه مسلمین، ھر گروه فرهنگی، مراسم عاشوراء را بہ سبک خودشان اجرا کرده اند و میکنند۔ حال، ما شاھد شکل گیری قبیله های شہری در مراسمات عاشورایی نیز هستیم، "جنبش حسین کیست؟"، "اهدای خون بجای قمہ زنی"، "بازاندیشی روایات کربلاء"،۔۔۔۔۔۔۔ نمونہ ھایی از این تلاش ھا ھستند۔

:نتیجہ گیری

با گسترش شہرھا، مهاجرت ھا بسوی شہرھا، گسترش و سہل دسترسی در شبکه های اجتما‏عی، و ناپید شدن دیہات ھا، قبیلہ ھای شہری منسجم تر خواهند شد۔ در این میان، افراد سہ انتخاب دارند، تلاش مثبت برای مفید ساختن این قبیلہ ھا، بی طرفی، و یا ھم روی آوردن بر "ترول گری" تحت هر عنوان که باشد۔

Saturday, June 1, 2019

بہ مناسبت روز ثقافت آزرگی: حصہ ھفتوم

چرہ مہ، موجودہ دور رہ، دوری میڈ میکسزم موگوم؟

عنوان یک مقالہ، کی دہ 1973 تھیوڈوسیس ڈابژینسکی، نوشتہ کدہ بود، دہ یک ضرب المثل بائیولوجی تبدیل شودہ۔ عنوان از مقالہ استہ، "دہ بیالوجی، بغیری عینک نظریہ ارتقاء، ھیچ چیز معنی دار مالوم نموشہ۔" چرہ کی، انسان یک موجود اجتماعی استہ، و بیرو از اجتما‏ع، بقاء یک انسان، دہ خطر موفتہ، امزی خاطر،رخ ارتقاء دماغ و فکر انسانہا طرفی مظبوط کدوی تعلق ‌فرد و اجتماع بودہ۔ امزی خاطر، حس و پیوند جزوی نظام اعصاب استہ۔ و حس پیوند و حس جدایی تعلق بسیار نزدیک قد صحت اعصابی، جسمی و امیتر کیفیت زندگی یک فرد درہ۔ موگہ، وقتی کی قبلائی خان، چین رہ فتح مونہ، دہ شھری ممنوعہ، کی شامل قصرھای شاھان چین بودہ، یک شہر از خیمہ ھایی مغولی (گھر، یورت) جور مونہ، تا کی دلتنگی مغولہا، برای مغولستان کم شونہ۔ اگر تعلق یک انسان، از ریگستان صحارا ھم باشہ، و او دہ جنگل امیزان (کی سر سبزترین جای دنیا استہ) بورہ، او برای ریگستان صحارا ضرور دلتنگ موشہ۔ شاید از زمیندارھا شنیدہ باشین، کی سخت ترین حصہ کار ازونا، سودا کدو، و امیتر قصابی مال استہ، کی اونا کلان مونن۔ ای گپ برای ازاونایی کی دہ مراکز صحی کار مونہ، ھم صادق مایہ۔ مطابق اندازے نفسیاتدان ھا (بہ طور مثال، رمانی ڈوروا سولا)، اگر یگو پای خو رہ میدہ مونہ، بعد از پلسترکاری، شش تا ھشت ھفتہ میلگہ، تا استغان پای شی دوبارہ جوش بوخرہ۔ امیتر، اگر یک رشتہ انسانی، از یگو وجہ میدہ موشہ، برای اکثر انسانہا، شش تا ھشت ھفتہ میلگہ، تا استے استے، از زیری اثرات مونٹی شودوی ازو تعلق بور شونہ۔ البتہ، اگر بعد ازدو ماہ، یک فرد ھنوز متاثر استہ، او ضرورت مدد یگو ماھری نفسیات رہ درہ، تا کی، زندگی عادی شی متاثر نہ شونہ۔ 

مقصدی، ازی تمام مثال ھا، ای بود، کی نشان بیدوم، کی حس تعلق دہ یک گروہ انسانی، جزو بائیولوجی انسان استہ، و قانون، اخلاقیات، عقاید، کلچر، زبان، ںظریات، اقتصاد و سیاست، وغیرہ وغیرہ تولیدات زندگی اجتماعی استہ، و اصل مقصد تمام ازینا، پیوند فرد و یک گروہ انسانی رہ مظبوط کدو استہ۔ 

،آمدم بر سر مطلب

چرہ مہ، دور از خود خو رہ، دوری میڈ میکسزم موگوم؟ وجہ شی ای استہ، کی دہ دور از مو، اقتصاد بازار آزاد دہ یک اوتر غول تبدیل شودہ، کی خود خو رہ پابند دہ ھیچ اصول نمینگرہ، و ھر پیوند یا تعلق انسانی رہ یک کالای بازار جور کدہ۔ میخایوم، واضح کنوم، کی ما خود مہ طرفداری اقتصاد بازار آزاد استوم، لیکن، مقصد اقتصاد باید مظبوط کدوی فرد و اجتماع باشہ، و ارزش ھای و حق ھای بنیادی انسانی نمیتنہ تبدیل دہ کالای بازار شونہ (لیکن، مرز آزادی بازار دہ حقوق شخصی افراد ختم موشہ ۔ برای مثال، آدم ھایی کی خاھش درن، کی جزو یک گروہ انسانی مختلف شونہ، و یا تعلقات ھایشی ںزدیکتر شونہ، لباس، زبان، خوراک، قوانین و رسومات ازونا رہ تا یک حد قبول مونن۔ بعض افرادی آزرہ، ٹوپی و پٹوی سندھی و بلوچی موپشہ، و بسیاری از بچہ ھا لباس ھای مغربی موپشہ (بہ شمول از مہ)، و یک کلان حصہ دختروی آزرہ پوشش ایرانی، عربی و ھندی درن۔ تبادلہ فرھنگی، دہ یک معاشرے کثیر الفرھنگی قابل قبول استہ، لیکن، وقتی کی تبلیغات بازاری بعض افراد رہ قایل مونہ، کی بائیولوجی ازونا مطاب‍ق ٹرینڈ دور نیہ، و باید پیکر تراشی کنہ (برای مثال، شیشتنی، کمر، چھاتی، بینی، و جلد خو رہ سرجری کنہ)، ای یک حملہ بلے حق انسانی حساب موشہ۔ ای اینجی اسٹاپ نموشہ، چرہ کی دہ آیندہ بسیار ںزدیک، مو شاید، شاھدی مارکیٹینگ برای ڈیزاینر اولادھا خاھد بودیم (شاید ھم، از چین شروع شونہ)، کی رنگ موی،جلد، چیم، نقش و جسامت بچہ، از پیش تعیین شونہ (تا ھنوز ممکن نیہ، چرہ کی برای جینیٹیک انجینئیرنگ انسانی پابندی استہ، لیکن، دہ صورت پیشرفت زیاد دہ ازی فیلڈ، یک نہ یک روز ای طریقہ کار، قانونی و تجارتی خاھد شود)۔ امیتر، یک مثال دیگہ، حق ملکیت فردی، برای معلومات ذاتی استہ۔ ھر انسان، دہ نتیجہ تعاملات اجتماعی، معلومات تولید مونہ، کی یک حصہ ازو معلومات، شامل معلومات خصوصی موشہ (کی شامل معلومات خانوادگی، تجارتی، تخلی‍قات، تمایلات وعقاید فردی۔۔۔۔ موشہ)، کی یک فرد بہ خاطری حیثیت اجتماعی خو، نمیخایہ، دہ دسترس یک فرد، یا افرادی دیگہ باشہ۔ ای یک حق انسانی ازو فرد استہ، و حصہ ملکیت شخصی شی حساب موشہ، لیکن، دہ دور از مو، دہ بنیادی استعمال انٹرنیٹ، ھم ادارہ ھای تجارتی و ھم حکومت ھا تمام معلومات رہ کی شامل شخصی ترین معلومات موشہ، جمع آوری و تجزیہ مونن۔ و دہ بنیادی ازی معلومات، دہ بسیاری مواقع، یک فرد رہ از خود شی کدہ بہتر میشناسہ۔ مسئلہ، اینجی ھم ختم نموشہ، بلکی، دہ بنیادی تبلیغات، جہان بینی ھای مخصوص ترویج ددہ موشہ، کی بسا اوقات، باوجودی شناخت، کی ای جہان بینی، تعلق فرد و اجتماع رہ کمزور مونہ، و افراد رہ از اجتماع کٹ کدہ، بے دیست و پای مونن (کی برای دفاع از حقوق خو صلاحیت منظم شودوی خو رہ از دیست بیدن)، و یک کلان حصہ معاشرہ، دہ نامی ٹرینڈ روز، خریدار و مبلغ ازی جہان بینی ھا موشہ۔ 

ادامہ دارد۔۔۔۔۔۔

در اصل، مہ، ای مبحث رہ دہ صفحہ فیس بوک شروع کدہ بودوم۔ از خاطری کی صفحہ فیس بوک مہ، ترتیب الفاظ رہ گڈوڈ موکد، مجبور شودوم، ای حصہ شی رہ، دہ بلاگ خو نشر کنوم۔ دہ بابت ازی زحمت، از دوستا معذرت میخایوم۔ دوستا، بقیہ مباحث رہ دہ صفحہ فیس بوک مہ  خاندہ میتنین۔ تشکر۔ 



Sunday, October 21, 2018

روح اقبال (رح) سے معذرت کیساتھ

سوشل میڈیا پر، اشعار کے تشریحات پڑھ کر، متاثر ھوئے بغیر نہ رہ سکا۔

اسی تاثر کے زیر اثر، حضرت اقبال (رح) کے دو مصرعے کے تشریح پیش خدمت ھیں:

روح اقبال (رح) سے معذرت کیساتھ؛

اقبال:

ڈھونڈتا پھرتا ہوں میں اقبالؔ اپنے آپ کو

آپ ہی گویا مسافر آپ ہی منزل ہوں میں

تشریح:

شاید اقبال کے استاد، میر حسن نے زبان کے تدریس کے دوران، صوفی اشعار کے توضیحات میں، ننھے اقبال کو یہ سیکھایا تھا کہ انسان کے اصل تلاش، اپنے آپ کو پانا ھے۔ ننھے اقبال کے دل کو یہ بات لگی ھوگی، اور وہ اپنے آپ کو ڈھونڈتے ڈھونڈتے، مغربی علوم کے مرکز، لندن پہنچ گئے۔ وھاں اسکو، اقبال کے بجائے، بیرسٹری مل گئی۔ وھاں سے مایو‎س ھوکر، وہ نیٹشے کے سرزمین جرمنی، اس امید کیساتھ چلے گئے، کہ وھاں اسکو اقبال نیٹشے کے "سوپر مین" کہیں نظر آئے، مگر وھاں اسکو فلسفہ میں پی ایچ ڈی کے ڈگری سے ٹرخایا گیا۔

مغربی تہذیب سے مایوس ھوکر، اپنے آپ کو پانے کیلئے، اقبال نے اسلامی تہذیب کے شاندار ماضی کے یادگار، اندلس کا رخ کیا۔ وھاں اقبال کو اقبال کہاں سے ملتا، جہاں کے مساجد کو پیش امام اور نمازی تک نہیں ملتا۔ آخر تنگ آکر، اقبال نے واپس ھندوستان لوٹنے کا فیصلہ کیا۔ ھندوستان میں، اقبال کو اگراقبال نہیں ملتا، پھر بھی، کم از کم، کھاںے کو آم، سننے کو مولوی حضرات اور دیکھنے کو خواب اور شعر بازی کیلئے، کافی سارا فارغ ٹائم ملا۔ 😜

بدقسمتی سے، اسوقت ذاتی کمپیوٹر، انٹرنیٹ اور اسمارٹ فون ایجاد نہیں ھوا تھا، اسلئے اقبال کو کوئی لائیک اور ھارٹ نہ ملا۔ اگر اقبال کو انٹرنیٹ میسر ھوتے اور وہ بلاگ لکھتے، فیس بوک اسٹیٹس دیتے، ٹویٹ کرتے اور یوٹیوب پر وی لاگ کے بناتے، تو اقبال کے پوسٹس کو کوئی نہ کوئی شخص لائیک یا ھارٹ سے ضرور نوازتے، اور اقبال کو یہ شعر کہنے کی ضرورت نہیں پڑتے، 


اثر کرے نہ کرے سن تو لے مری فریاد

نہیں ہے داد کا طالب یہ بندۂ آزاد